waarom ontvang ik een nota

Waarom ontvang ik persoonlijk een zorgnota?

Optimum Clinics is een jonge organisatie. We helpen ieder jaar meer patienten en dat doen we met steeds meer dokters. Deze dokters kiezen er voor om een zelfstandige polikliniek te hebben in samenwerking met Optimum Clinics. Dit heeft voordelen voor u als patient, maar ook voor de dokter:

  • De dokter heeft meer tijd voor u
  • U wordt snel en persoonlijk geholpen
  • U heeft een vaste arts
  • Medisch specialistische zorg wordt 100% vergoed, uw eigen risico uitgezonderd

Omdat Optimum Clinics een snelgroeiende organisatie is, hebben wij nog geen contract afgesloten met zorgverzekeraars. Een contract is als een (melk)quotum. Als dokter mag je slechts het aantal patienten helpen dat het contract toestaat, niet meer. Zowel voor ons als voor u is dat op dit moment niet voordelig.

Als patient heeft u het recht van vrije artsenkeuze. Wij helpen u graag, ook zonder contract. Het gevolg van het nog niet afsluiten van contracten met zorgverzekeraars is dat wij vragen of u de zorgnota zelf wil declareren. Pas wanneer u het geld van uw zorgverzekeraar op uw bankrekening heeft staan, betaalt u ons. 

Om deze reden ontvangt u de zorgnota van ons. Wij snappen dat dit een extra stap is en zijn u erg dankbaar dat u ons wil helpen zodat wij u kunnen helpen!

Heeft u vragen over uw zorgnota? Wij helpen u graag! U kunt bellen naar 085-1302796 of mailen naar zorgadmin@optimumclinics.nl

Reactie plaatsen